امروزه موفقیت در هر سازمانی و ابسته به دو عنصر " خلاقیت " و " نو آوری " است. بدون وجود یک سیستم پشتیبان به منظور حمایت از خلاقیت و نو آوری برای ارائه ی خدمات جدید و یا تغییر و بهبود شیوه های ارائه ی خدمات، سازمان ها هرگز موفق نخواهند بود.
     تغییر و تحول در دهه ی اخیر و افزایش روز افزون رقابت، پیچیدگی، پویایی و عدم اطمینان از شرایط محیطی، باعث شده تا سازمان های بزرگ نتوانند با شرکت های کوچک که از انعطاف پذیری، سرعت و نوآوری بالایی برخوردارند، رقابت کنند.
     تحولات و دگرگونی های نظام اجتماعی- اقتصادی عصر حاضر، ریشه در پیشرفت و تغییرات بوجود آمده در علم و تکنولوژی دارند و این امر به نوبه ی خود منجر به تغییر علایق و ذائقه ها شده است.
     تضمین و تداوم سازمان های عصر حاضر و حیات و بقای آنها، نیازمند یافتن راه حل ها و روش های جدید مقابله با مشکلات است که ارتباط زیادی با نوآوری و ابداع فرایندها و روش های جدید دارد. به همین خاطر در چنین شرایطی، حیات و بقای سازمان ها در گرو تحول اساسی در شرایطی است که افراد خلاق و نوآور را هر چه بیشتر پرورش داده و فرهنگ سنتی را به فرهنگ کارآفرین و نوآور تغییر دهند.
     در این راستا در هر سازمانی این حرکت رو به جلو، ابتدا و قبل از هر چیز باید از روابط عمومی آغاز شود. روابط عمومی به عنوان محل تقاطی، تعامل و تنظیم آرا و افکار عمومی باید در تبدیل برنامه ها و تفکرات خود از سنتی به شرایط ایده آل امروزی و با بهره گیری از مدیران و کارشناسانی که با تفکر تحول خواهی پیشگام هستند، خود متولی توسعه در جهت نوآوری و خلاقیت و آینده سازی متناسب با شرایط عصر حاضر در سازمان باشد.
     ادامه دارد...