روابط عمومی و نوآوری در سازمان (1)
امروزه موفقیت در هر سازمانی و ابسته به دو عنصر " خلاقیت " و " نو آوری " است. بدون وجود یک سیستم پشتیبان به منظور حمایت از خلاقیت و نو آوری برای ارائه ی خدمات جدید و یا تغییر و بهبود شیوه های ارا
ئه ی خدمات، سازمان ها هرگز موفق نخواهند بود.
تغییر و تحول در دهه ی اخیر و افزایش روز افزون رقابت، پیچیدگی، پویایی و عدم اطمینان از شرایط محیطی، باعث شده تا سازمان های بزرگ نتوانند با شرکت های کوچک که از انعطاف پذیری، سرعت و نوآوری بالایی برخوردارند، رقابت کنند.
تحولات و دگرگونی های نظام اجتماعی- اقتصادی عصر حاضر، ریشه در پیشرفت و تغییرات بوجود آمده در علم و تکنولوژی دارند و این امر به نوبه ی خود منجر به تغییر علایق و ذائقه ها شده است.
تضمین و تداوم سازمان های عصر حاضر و حیات و بقای آنها، نیازمند یافتن راه حل ها و روش های جدید مقابله با مشکلات است که ارتباط زیادی با نوآوری و ابداع فرایندها و روش های جدید دارد. به همین خاطر در چنین شرایطی، حیات و بقای سازمان ها در گرو تحول اساسی در شرایطی است که افراد خلاق و نوآور را هر چه بیشتر پرورش داده و فرهنگ سنتی را به فرهنگ کارآفرین و نوآور تغییر دهند.
در این راستا در هر سازمانی این حرکت رو به جلو، ابتدا و قبل از هر چیز باید از روابط عمومی آغاز شود. روابط عمومی به عنوان محل تقاطی، تعامل و تنظیم آرا و افکار عمومی باید در تبدیل برنامه ها و تفکرات خود از سنتی به شرایط ایده آل امروزی و با بهره گیری از مدیران و کارشناسانی که با تفکر تحول خواهی پیشگام هستند، خود متولی توسعه در جهت نوآوری و خلاقیت و آینده سازی متناسب با شرایط عصر حاضر در سازمان باشد.
ادامه دارد...
ارتباط ابتداییترین قسمت زندگی هر انسانی است که همه در آن غرق هستیم و متوجه بودنش نمیشویم. چیزی که امروزه به مبحثی تخصصی با شاخههای مختلف تقسیم شده و در حوزههای سیاسی و اجتماعی از اهمیتی ویژه برخوردار گردیدهاست. به همین منظور خط ربط سعی دارد تا با کنکاش در برخی از حوزه های این علم بدیع و مهم؛ ارتباط مطلوبتری با مخاطبان خود نیز برقرار سازد و ...